זה היה אי שם בשלהי שנות ה-90, עת נתבקשתי לכתוב את הכתבה העיתונאית הראשונה שלי. זו הייתה אחת המטלות בקורס "כתיבה עיתונאית" במסגרת לימודי התקשורת באוניברסיטה הפתוחה. המורה שלנו, רוביק רוזנטל הנהדר, שלח אותי ואת חבריי לספסל הלימודים לראיין אישיות מפורסמת ולכתוב עליה כתבה בהיקף של כ- 2000 מילים. את האישיות היה עלינו לבחור בעצמנו. "את מי לכל הרוחות מראיינים, למי פונים, ומי בכלל יסכים להתראיין לכתבה חסרת תכלית של סטודנטית?", שאלה את עצמה הילדונת חסרת הקשרים שהייתי באותה תקופה.
התשובה חייכה אלי ממסך הטלוויזיה. יאיר לפיד. חי בעשר. זוכרים?
אז מצאתי את כתובת המייל של לפיד (אל תשאלו אותי איך – כי אני לא ממש זוכרת) וכתבתי לו את המייל הכי נחמד ומתחנחן. התשובה לא איחרה להגיע. זה אפילו לקח פחות מ- 24 שעות. "ברור שאשמח – תגיעי אלי לאולפן מחר בערב ונוכל לשבת מיד אחרי התכנית".
ביקור מהיר בבוקר שלמחרת בבית אריאלה בת"א, וכבר היה בידי כל חומר אפשרי שפורסם אי פעם על הבחור שחור הבלורית (לפחות היה פעם). בערב התייצבתי כפי שקבענו באולפני ערוץ 3 של אותם הימים, מצוידת במכשיר הקלטה ומחברת, מחסירה פעימה כמו כלה שעומדת להיכנס אל מתחת לחופתה, והוא, ממש כמו שהבטיח, קיבל אותי בזרועות פתוחות מיד לאחר סיום התכנית. ישבנו בחדר ההלבשה שלו, כפתור ההקלטה נלחץ והריאיון קלח. בחביבות האופיינית לו סיפר לי לפיד את כל מה שביקשתי לדעת ולא החסיר אף פרט.
אני זוכרת את ההתרגשות שליוותה אותי כשכתבתי את הכתבה. ולא, זו לא הייתה התרגשות מעצם היותו של המרואיין מפורסם. זו הייתה התרגשות של כתיבה. של להעלות על הנייר סיפור על מישהו שהוא לא אני. יתרה מכך, אם עד אז כתבתי תמיד סיפורים למגירה, זאת הייתה הפעם הראשונה שכתבתי כתבה עיתונאית אמיתית משלי, כזו שעיתונאי אמיתי אמור לחוות עליה את דעתו. אגב, את הקורס ההוא סיימתי בציון 89.
גם באקדמיה אסור לוותר על בדיקת איות - ממוצע ולא ממצוע
אבל איך כל זה קשור לנושא הפוסט?
ההתרגשות שבכתיבה היא הדבר החשוב ביותר שלקחתי עמי כשהתחלתי לכתוב ולערוך את המגזין "חיים בעמק" לפני 9 שנים. לתפיסתי זה גם סוד ההצלחה שלו. וכשלקוח מספר לי שהוא קיבל המון פניות בעקבות כתבה שכתבתי עליו, זה מבחינתי הסיפוק הגדול ביותר. אני עדיין מתרגשת מכל כתבה שאני כותבת ומחפשת את הסיפור האישי שעומד מאחורי כל עסק, כי בעיני כל עסק הוא בראש ובראשונה האדם שעומד מאחוריו. מה הסיפור שלו? מאיפה הוא בא? מדוע הוא בחר להקים דווקא את העסק הזה? מה מרגש אותו? וזו אולי תמצית כל העניין והטיפ הטוב ביותר שאני יכולה לתת לכם בעלי עסקים, בבואכם לכתוב על עצמכם.
אז לכו לכתוב! ואם אתם עדיין זקוקים לסיוע בכתיבת הסיפור של העסק שלכם, אנחנו כאן כדי לעזור. השאירו את פרטיכם בטופס ה"צור קשר" ונשמח להעניק לכם את שירותינו בכתיבה שיווקית לכל מטרה.